Thursday, March 29, 2012

.:: Ustazah pon jatuh cinta jugak ::.

Bismillahirahmanirrahim.

Ketika ustazah jatuh cinta ???




Tiada yang pelik, mereka juga adalah manusia.. Bukankah cinta itu adalah fitrah manusia ? Tapi layakkah
ustazah jatuh cinta ? Mereka juga punya hati dan perasaan.. Tetapi tahukah betapa berbezanya mereka ketika cinta seorang lelaki menyapa hatinya ? Tiada senyuman bahagia, tiada rona malu di wajah, tiada perasaan suka di hati, namun sebaliknya.

Ketika ustazah jatuh cinta, yang mereka rasakan adalah penyesalan yang amat sangat, atas sebuah hijab yang tersingkap. Ketika lelaki yang tak halal baginya, bergelayut dalam alam fikirannya, yang mereka rasakan adalah ketakutan yang begitu besar akan cinta yang tidak lagi suci. Ketika rasa rindu mulai bermain di hatinya yang mereka rasakan adalah kesedihan tidak terperi akan sebuah rasa yang tak semestinya.

Ketika ustazah jatuh cinta, bukan harapan untuk bertemu yang mereka nantikan, tapi yang ada adalah rasa ingin menghindar dan menjauh dari orang tersebut. Tiada kata-kata cinta dan rayuan. Yang ada adalah kebimbangan yang amat sangat, akan hati yang mulai merindukan lelaki yang belum halal ataupun mungkin yang tak akan pernah halal baginya.

Ketika mereka jatuh cinta, maka perhatikanlah, kegelisahan dihatinya yang tidak mampu lagi memberikan ketenangan di wajahnya yang dulu teduh. Mereka akan terus berusaha mematikan rasa itu bagaimanapun caranya. Bahkan jika cinta dia harus menghilang, maka itupun akan dilakukan. Alangkah kasihannya jika ustazah jatuh cinta, kerana yang ada hanyalah penderitaan. Tetapi saudari, bersabarlah. Jadikan ini ujian dari Rabbmu.


p/s : janganlah bimbang kau akan kehilangan cintanya. Kerana jika memang kalian ditakdirkan bersama, maka tak akan ada yang dapat mencegah kalian bersatu. Tetapi ketahuilah, bagaimanapun usaha kalian untuk bersatu, jika Allah tidak menghendakinya, maka tidak akan boleh kalian bersatu. Biarkan Allah yang mengaturnya. Maka yakinlah, semuanya akan baik-baik saja, semuanya akan indah pada waktunya, insyaAllah , semuanya dengan izin ALLAH..


* kalau dah jodoh, tak kenal pon boleh jadi jodoh jugak ^__^ 

Nadia Yusof
29/3/2012

No comments:

Post a Comment