Tuesday, April 17, 2012

.:: saya bukan yang terbaik ::.

Assalamualaikum..

* kadang-kadang kita rasakan kita dah buat yang terbaik untuk diri kita, tapi kita tak pernah nak bersyukur..

*kadang-kadang kita nak semua orang di samping kita, tapi kita tak tahu nak ke orang di samping kita..

*kadang-kadang kita nak memuaskan hati semua orang walaupun hati kita tersisih, tapi mampu tak kita nak buat semua tu ..

*kadang-kadang kita nak buat bagi orang senyum, tapi terhibur ke orang tika kita wujud disisi mereka..

*kadang-kadang kita nak selesaikan semua masalah orang, tapi nak ke orang share masalah dengan kita..

*kadang-kadang kita rasa dekat dengan orang tu, tapi rasakah orang itu kewujudan kita..

*kadang-kadang kita cuba mencari apa salah kita, apakah kita lakukan kesalahan, tapi tak mampu juga kita nak selesaikan perkara tersebut..

*kadang-kadang kita cuba selami hati orang, tapi layakkah kita mencangkul hati orang tersebut..

*kadang-kadang kita cuba tersenyum walaupun perit, tapi apakah senyuman itu nampak ikhlas di bibir kita..

*kadang-kadang kita dah nampak kebahagiaan di depan kita, tapi rapatkah kebahagiaan itu untuk kita..

*kadang-kadang kita cuba untuk bersuara, tapi mahukah orang mendengar kata-kata itu..

*kadang-kadang diam itu lebih baik dari menyatakan sesuatu tapi tak dihiraukan orang..


-ya Allah, aku telah lakukan yang terbaik.. aku serahkan semuanya padaMu.. hanya Engkau yang mampu mentakdirkan sesuatu.. biarlah saat ini hati ini merasa sebegini, biar hancur hati ini, moga-moga aku mampu memuaskan hati orang lain, ya Allah, bantu aku.. tenangkan hatiku, aku menyayangi sahabatku itu keranaMu.. biarkan kasih sayang ini mengalir hingga ke hujung nafas aku, Rahmati dia ya Allah -

'' jika kamu boleh membuatkan dirimu tidak dikenali, maka lakukanlah.. Apa salahnya jika kamu tidak dipuji ? Apa salahnya jika kamu dikeji oleh manusia tapi puji disisi Allah? ''



Nadia Yusof
 17/04/2012

No comments:

Post a Comment