Monday, July 23, 2012

.:: Allah, permudahkan semuanya ::.

Assalamualaikum..

salam ramdhan ^^
Alhamdulillah, dapat dipertemukan pada ramadha tahun nih, azam tahun nih, banyak sangat yang perlu diperbaiki, dari hari ke hari pesan pada diri supaya menjadi yang terbaik..


tahun nih, dapat sambut 1st ramadhan kat rumah, balik perlis selama 4hari, sahur and berbuka dengan mak abah :)
banyak sangat 'anugerah'  yang dapat masa balik hari tu, bersyukur sangat-sangat Allah makbulkan doa, satu anugerah yang tak ternilai, dalam hati tengah runsing, Allah berikan anugerah nih, tak mampu nak cakap apa-apa, hanya mampu berdoa supaya ini dikekalkan dan dikuatkan hati dia dan dia. :)

insyaAllah, sem 3 nih akan pergi ke Jerdip lagi untuk program anak angkat orang asli siri 2. Banyak juga persiapan yang dibuat, yang paling penting, dana. Bermula pada bulan barakah ini mencari rezeki, sahabat cakap ''ini lah hidup diperantauan, mencari sesuap nasi ''. Rasa macam, 'Allah, berkatilah usaha kami ini'. Semester 3 syariah buka gerai di bazaar ramadhan di unisza, berkat pertolongan ustaz mentor kitorang ustaz Wan, dan kerjasama semua adik beradik 1Hati 1Jiwa 1Syariah :D Jualan yang amat membuatkan semua senyum lebar.


mengumpul semangat mengharungi semester 3 yang mencabar, 9 subjek yang sememangnya 'membuka' mata untuk terus berusaha, Alhamdulillah Allah beri rakan-rakan yang memang membentuk semangat pada diri. Pesan pada diri, semoga segala hajat mak abah dapat ditunaikan,
terbayang muka mak abah, balik selama 4hari, macam-macam kenangan, tambah2 dengan kakak-kakak dan abang-abang, tak kering gusi dok rumah, dan malaikat-malaikat kecil yang amat dirindui, insyaAllah semoga jadi para Mujahid dan Mujahidah pejuang Agama, acu doakan yang terbaik untuk anak-anak acu.




semoga Allah redha :)

Nadia Yusof
24/07/2012

1 comment: